Pagina's

woensdag 2 juni 2010

Hoe het nu begint en ooit begon

Ik had nog geen woord op mijn blog geschreven of ik kreeg al een stokje toegeworpen van Kir :-) Een mooi begin om deze blog te starten dacht ik zo!

Dus... hoe het allemaal begon. Als kleine meid was ik al tamelijk creatief, naar mijn eigen bescheiden mening. Ik won menig tekenwedstrijd, trok me vaak alleen terug op mijn kamer om iets ineen te knutselen, en ik deed niet liever dan zelf kleedjes maken voor mijn poppen. Wat oude vodden om te verknippen en naald en draad, meer had ik niet nodig om mij te amuseren :-) Toen ik wat ouder werd en ging studeren en werken, is dat alles wat op de achtergrond geraakt.

Ik in de eighties. Naast poppenkleertjes maken was ik ook expert in kampen bouwen. De eighties outfit heb ik maar wijselijk weggeknipt uit de foto, het is al erg genoeg hoe mijn haar erbij ligt

Zo een jaar geleden is het dan toch weer beginnen kriebelen. Ik volgde blogs van enkele creatievelingen, zag hun mooie tassen, rokjes, kleedjes in de allerliefste fleurigste stofjes en dacht “ik wil dat ook doen!” en liefst zo rap mogelijk, zo gaat dat als ik iets wil :-). Helaas woonde ik toen nog op een klein appartementje in Schaarbeek, en was er geen plek voor een naaimachien. Toen we dan in september 2009 verhuisen naar ons zelfverbouwde huisje in Kessel-Lo, had ik al snel een plaatsje voorzien voor de stikmachine dat ik ondertussen van mijn mama afgetroggeld had.

Mijn werkplek

Mijn allereerste creatie was een speldekussen. Klaar op geen tijd, alleen had ik toen nog geen vulling. Maar dat kussentje moest en zou die avond af zijn, ik wou het meteen in gebruik nemen. Dus heb ik het toen maar opgevuld met gewone watten :-). Echt praktisch is het dus niet want de naalden blijven niet zo goed steken, maar ik kan er geen afscheid van nemen.

Het speldenkussentje

Met dit speldenkussentje begon het dus, en daarna is het niet meer gestopt. Ik denk dat heel naailand dit stokje al gevangen heeft, dus ik geef het niet meteen door, maar als JIJ het nog niet had, vang maar!

Zo gaat het in z'n werk:

1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passie. Je kunt het hebben over: je eerste creatie - jouw (stik)machine(s) - enkele mijlpalen - jouw 'meesters' - je topstuk - je werkplekje - weetjes - tips - ... 2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje. 3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog). 4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal.

1 opmerking: